چرا باید یک روانکار سنتتیک را انتخاب کرد؟

نویسنده مدیر 2019/01/09 08:29:17 0 نظر

چرا باید یک روانکار  سنتتیک را انتخاب کرد؟

برای روغن موتوری که عملکرد کاملا طبیعی دارد ، چرا باید یک روانکار سنتتیک را انتخاب کرد؟ شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا روانکار های سنتتیک گرانتر هستند؟ 

 

مزایای روانکار سنتتیک

 

استفاده از یک روانکار سنتتیک به دلیل وجود روغن پایه گیاهی می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. مثل عملکرد بهتر در رنج دمایی گسترده ، فواصل زمانی بیشتر در تعویض روغن و مقرون به صرفه تر بودن.

اگر چه روغن سنتتیک ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشد، اما در نهایت مزایای آن می توانند توجیه اقتصادی باشد.
همانطور که قبلا ذکر شد ، روانکار سنتتیک عملکرد بسیار خوبی در   دمای بالا و  نیز دمای پایین دارد.
این نوع روغن ها دارای نقطه انجماد پایین تری هستند که باعث می شود سریعتر شروع به روانکاری کنند و موتور را برای روشن شدن سریع تر و راحت تر در صبح های سرد و یا در مناطقی که دما حدود صفر می باشد آماده کنند.

 

ویسکوزیته بالا

 

در بالاترین مقیاس درجه حرارت ، ویسکوزیته یک روانکار  سنتتیک ، با توجه به شاخص ویسکوزیته بالا ، از ثبات و سازگاری بالاتری برخوردار می باشد.

این به این معنی است که ، فیلم روانکار ، محفاظت بهتری در دماهای بالاتر ارائه می دهد.

همانطور که قبلا ذکر شد ، به دلیل ماهیت روغن پایه گیاهی در  روغن سنتتیک ، این روانکار دارای مقاومت بیشتری نسبت به اکسیداسیون ، شکستگی حرارتی و لجن ها می باشد.
 توصیه می شود روغن موتورهای معمولی از 3000 تا 10000 مایل تعویض شوند ، این در حالی است که  زمان تعویض یک روانکار  سنتتیک  می تواند خیلی طولانی تر از اینها باشد. 

به دلیل فواصل زمانی بیشتر در تعویض روغن ، سرمایه گذاری اولیه شما در روانکار های سنتتیک می تواند جبران شود و این چیزی است که اکثر صاحبان خودرو از آن غافلند!
شما یک روغن سنتتیک را خریداری کرده و سپس آن را در فاصله زمانی مشخص که توسط شرکت تولید کننده توصیه شده است تعویض می کنید.

این درحالی است که برخی از تولید کنندگان روانکار های سنتتیک ادعا می کنند که روغن سنتتیک  می تواند 25000 مایل دوام بیاورد.


مزایای وِیژه برای قطعات داخلی

 

روانکار سنتتیک تنها و خالص ترین مولکول های روغنی را دارا می باشد که از لحاظ اندازه و شکل یکسان هستند. این باعث کاهش اصطکاک مایع ، کاهش ساییده شدن و فرسایش قطعات داخلی موتور و افزایش قدرت اسب بخار و گشتاور می شود.

با افزایش روانکاری قطعات داخلی ، اصطکاک و سایش کاهش یافته و این باعث افزایش عمر موتور می گردد.
بعلاوه ، با کاهش اصطحکاک و ساییدگی قطعات داخلی موتور ، راندمان موتور افزایش یافته و در نتیجه مصرف سوخت کاهش می یابد که این یکی از ویژه گی های وجود روغن پایه گیاهی در این نوع روانکارها می باشد.
در هنگام تعویض روغن ، از روغن معدنی به یک روانکار سنتتیک  ، معمولا افزایش جزئی در مسافت پیموده شده سوخت در موتور مشاهده می گردد.
اگر قصد دارید وسیله نقلیه خود را چندین سال نگه دارید یا حتی چند صد هزار مایل برانید ، سرمایه گذاری در یک روانکار  سنتتیک ، علاوه بر تعویض روغن کمتر و مشکلات کمتر در موتور  اتومبیل شما ، می تواند صرفه جویی در هزینه را برایتان به ارمغان بیاورد.
به یاد داشته باشید که روانکار های سنتتیک اگر در اوایل عمر موتور استفاده شوند موجب عملکرد بهتر موتور خواهند شد.
انتظار طولانی برای تعویض از یک روغن معدنی به یک روغن سنتتیک می تواند منجر به نشتی روغن شود. بنابراین ، هنگام انتخاب روغن موتور برای اتومبیل خود ، همه مزایای روغن های سنتتیک را در نظر بگیرید.
شرکت اول روانکار سار با بهره مندی از تجارب و دانش فنی ، تولید کننده انواع روغن های سنتتیک با تکيه بر نيم قرن سابقه همکاری تنگاتنگ با توليد کنندگان و نمايندگان برندهای معتبر داخلی و خارجی، افزون بر مسئوليت تامين و فروش، آمادگی خود را جهت ارائه خدمات مهندسی، مشاوره فنی وآزمايشگاهی و نيازسنجی مشتريان در زمينه تامين انواع روانکارهای صنعتی و تخصصی و فوق تخصصی اعلام مي دارد. 

نظر خود را بیان کنید